Schorzenia z jakimi można skierować się do renomowanej poradni endokrynologicznej

Choroby z jakimi można zgłaszać się do wyspecjalizowanej poradni endokrynologicznej będą dotyczyć wszystkich chorób powiązanych z układem endokrynnym. Często pojawiający się powód spotkania u endokrynologa to problemy powiązane z tarczycą, czyli z niewielkim gruczołem który znajduje się w obrębie szyi. Jego najważniejszym zadaniem jest wydzielanie dwóch bardzo ważnych hormonów.

W gabinecie mający duże doświadczenie endokrynolog elbląg będzie zajmować się diagnostyką oraz leczeniem chorych zmagających się ze schorzeniami tarczycy, przytarczyc, przysadki mózgowej, nadnerczy i innymi. W dodatku można się tu skierować, gdy ktoś cierpi z powodu zaburzeń wzrastania oraz dojrzewania albo zmaga się ze schorzeniami przemiany materii z otyłością i z cukrzycą.

Dodatkowo, kiedy pozostałe choroby też mają wpływ na zmiany hormonalne, to również pozostaje to przesłanką do zgłaszania się w takie miejsce. Ze względu na to, że profesor doktor habilitowany nauk medycznych Krystian Jażdżewski równocześnie z praktyką kliniczną prowadzi działania naukowe umożliwione jest to, aby rozpatrzył przypadki pacjentów indywidualnie, na podstawie najnowszych działań diagnostyczno – terapeutycznych. Zastosowanie nowoczesnych schematów leczenia jest znakiem rozpoznawczym jego gabinetu.

Poza chorobami tarczycy poddawane leczeniu są tu także zaburzenia czynności przysadki mózgowej. Są nimi: hiperprolaktynemia, niedoczynność przysadki, guzki przysadki, czy czynne hormonalnie gruczolaki. U pacjentów stwierdzone są również choroby nadnerczy: guzki, gruczolaki nadnerczy czynne hormonalnie wydzielające kortyzol. Sporo kobiet zgłosi się również z powodu nadmiernego wydzielania androgenów, objawiających się zaburzeniami w cyklu miesiączkowym i nadmiernym owłosieniem. Placówka będzie zajmować się także zaburzeniami metabolicznymi mającymi podłoże endokrynne, czyli nadwagą, zaburzeniami gospodarki węglowodanowej i lipidowej oraz osteoporozą.