Postęp w dyscyplinie jaką jest sztuka lekarska

Medycyna jest nadzwyczaj rozwiniętą i wprawną nauką. Umie sobie radzić z wieloma powikłaniami i schorzeniami, hamując je, a częściej eliminując. Wspierana jest coraz to nowszymi i lepszymi oraz o wiele bardziej skutecznymi lekarstwami, oraz nowatorską aparaturą, która w niektórych wypadkach, takich jak na przykład operacje, może z powodzeniem zastąpić człowieka – katar. Kłopotem dla pacjentów ma okazję okazać się fakt, że niektóre choroby wymagają niezwykle drogiego leczenia, bądź też też długiego czekania na ratunek, w wypadku takich operacji, jak transplantacje organów. Niestety medycyna nie potrafi sobie Jakim sposobem dotąd poradzić z wieloma ciężkimi schorzeniami, takimi jak wszelkiego rodzaju zaawansowane nowotwory, czy wyniszczający nasz układ immunologiczny wirus HIV.

Tu jednakże należy pamiętać, iż ktoś kto jest nosicielem tego wirusa, jest narażony na chorobę AIDS, ale nie jest jeszcze postacią chorą. Nad chorobami nazywanymi nieuleczalnymi bezustannie prowadzone są badania, których celem jest rozpoznanie przypadłości, co może pomóc w wytworzeniu godziwego leku.

Coraz to częściej zwracamy się w kierunku tego co naturalne oraz nieprzetworzone, nie tylko jeżeli chodzi o żywność, jakkolwiek też o materiały z jakich wykonywane są meble, odzież czy też zabawki dla naszych dzieci. Medycyna naturalna to również bardzo lubiany i pożądany trend w naszych czasach, staramy się żyć zdrowo i naturalnie, co chroni nas przed wieloma chorobami cywilizacyjnymi, a jeżeli nie zapobiega im to w znacznym stopniu zmienia przebieg potencjalnych chorób na łagodniejszy.