Marketing prowadzony za pomocą gadżetów reklamowych cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Jest to dość tania metoda, która przynieść jedna może bardzo wymierne wyniki. Pod warunkiem że się wszystko odpowiednio zaplanuje i przeprowadzi, ponieważ stosunkowo prosto o różne pomyłki. Gadżety dla firm to świetna metoda na poprawienie rozpoznawalności swojej marki a także większą lojalność wśród klientów.
Jednak decydując się na takie działania trzeba pamiętać o paru istotnych rzeczach i nic nie pozostawiać przypadkowi. Przede wszystkim dawane gadżety reklamowe kojarzyć się powinny z charakterem działalności danej marki, ale także trafiać w oczekiwania odbiorców. Nie ma gorszej rzeczy jak danie czegoś, co za chwilę wyląduje gdzieś głęboko w szufladzie czy nawet koszu na śmieci. Praktyczny prezent, z którego korzystać będzie można na co dzień z pewnością zapewni pozytywne odebranie i dobre skojarzenia z firmą. Dużą rolę odgrywa tu również odpowiednie dobranie kolorów.
Wyraziste, bijące po oczach gadżety reklamowe z logo w części przypadków się oczywiście sprawdzą, lecz dużo korzystniej stawiać na neutralne, stonowane barwy, jakie będą odpowiadać większości osób. Duża rolę odgrywają pieniądze, jakie planuje się wydać na takie gadżety reklamowe. Przeznaczając na to jakiś budżet znacznie lepiej jest jednak postawić na może skromniejsze, ale solidne i porządne przedmioty, niż na produkty, jakie wprawdzie bardzo ładnie wyglądają, lecz jakość ich nie będzie jednak taka, jakiej by się oczekiwało.